Sociaal Werker

Wat doet de Sociaal Werker?

De Sociaal Werker geeft informatie, advies, ondersteuning en begeleiding aan zelfstandig wonende ouderen. De sociaal werker kan samen met u

  • Uw persoonlijke situatie bespreken 
  • Antwoord geven op uiteenlopende vragen over zorg, wonen en welzijn 
  • Ondersteuning bij het maken van keuzes
  • De Sociaal Werker is uitstekend op de hoogte van allerlei regelingen en mogelijkheden die uw situatie kunnen verbeteren. U kunt advies en begeleiding krijgen die gericht is op uw eigen specifieke situatie.

Enkele voorbeelden

  • Ik ga me steeds onveiliger voelen in mijn eigen huis en buurt. Wat kan ik hier aan doen? 
  • Ik kan niet meer reizen met het openbaar vervoer, zijn er voor mij mogelijkheden om toch eens naar mijn kinderen te gaan? 
  • Ik woon nog maar kort in deze gemeente en ken hier bijna niemand. Hoe kan ik in contact komen met anderen? 
  • Ik hoorde dat ouderen met een AOW uitkering soms kwijtschelding kunnen vragen van gemeentelijke belastingen. Kan iemand mij daarbij helpen? 
  • Mijn huis wordt te groot. Ik wil eigenlijk op zoek naar een klein appartement. Hoe pak ik dit aan? 
  • Sinds mijn vrouw is overleden heb ik moeite met het bereiden van de warme maaltijd. Welke mogelijkheden heb ik?

Voor wie?

Voor inwoners van gemeente De Ronde Venen.

Wat zijn de kosten?

Aan de hulp van de Sociaal Werker zijn voor u geen kosten verbonden. De Sociaal Werker kan bij u thuis komen. Ook familieleden kunnen het eerste contact leggen of om advies vragen. Voor een gesprek met de Sociaal Werker heeft u geen verwijzing nodig.

Wat kan de Sociaal Werker voor u betekenen? Zie hier voor een impressie van de sociaal werker. Zij vertelt haar verhaal in De Buurtkamer Vinkeveen.

Meer informatie en afspraken maken

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tympaan-De Baat, tel: 0297 - 230 280 of u kunt mailen naar de Sociaal Werker.

 

Design & Bouw: twovisions digitaal bureau